Våra underhållsavtal är flexibla både vad gäller tillgängliga tjänster och tillval för alla varumärken och modeller. Vi erbjuder ett brett utbud av underhållsavtal, från det standardiserade heltäckande avtalet till det skräddarsydda avtalet som uppfyller dina specifika byggnadskrav, trafikmönster, och matchar utrustningens skick, och mer.
Våra standardtjänster används som utgångspunkt för att skriva ett anpassat eller heltäckande serviceavtal. Alla avtal kan förlängas med olika servicealternativ och är tillgängliga för alla modeller och varumärken för hissar och rullband.
Vi är märkesoberoende, vilket innebär att vi har kompetens att utföra service & reparation på alla märken och modeller.
Alternativ | Assist | Basic | Alert | Cover | Complete |
---|---|---|---|---|---|
Teknisk support Support och utbildning via telefon för personen som ansvarar för utrustningen på plats. | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Hälsokontroll Statuskontroll genom fjärrövervakning inklusive rapporter och aviseringar vid avvikelser. | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Underhållsbesök Regelbundna inspektioner på plats, inklusive grundläggande underhållsåtgärder. | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |
Intervention Omedelbar respons vid problem, inklusive undsättning av instängda passagerare. Mån–fre kl. 7–18 eller 24/7 med alternativet "Flex" | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Mindre reparationer Mindre reparationer – enligt definition, inkluderas för att säkerställa tillgänglighet. | ✓ | ✓ | |||
Större reparationer Heltäckande underhållsservice, utryckning eller reparation. Tillgänglighet garanteras som tillval för 98 % – 99,5 % enligt pris och aktuell tillgänglighet. | ✓ |
Vår övervaknings- och svarstjänst gör det möjligt att spåra och analysera utrustning samt att utföra tillståndskontroller.
Vårt tillval Inform håller dig uppdaterad. Transparens och full kontroll tilldelas flera kommunikationskanaler och rapporter skickas via dessa kanaler.
Vårt alternativ för flexibla underhålls- och reparationsarbeten. Plus möjlighet att beställa service utanför arbetstid – och servicejour dygnet runt.
Våra undersökningar omfattar periodiska säkerhetskontroller utöver nationella normer, plus samordning och stöd från tillsynsorgan.
Med vår larmservice i hissarna kan passagerarna få kontakt med en av våra utbildade servicetekniker. Vi garanterar att passagerare som fastnat kommer ut.
Vår telefon- och dataledningshantering för fjärr- och larmtjänster möjliggör kontinuerliga kontroller av linjefunktioner och larmsystem.