Vi vet att vår framgång vilar på att vi gör oss förtjänta av kundernas förtroende genom att erbjuda dem produkter, tjänster och lösningar som är pålitliga, håller hög kvalitet och ger mervärde. Vårt åtagande är att tillföra värde till våra kunders fastigheter och verksamheter genom tillförlitlighet, integritet, expertis, erfarenhet, intelligens och innovation.
Kundernas förtroende för oss bygger på 150 år av oavbruten service, och på det faktum att företaget fortfarande leds och ägs av samma familj. Vi respekterar vårt arv och strävar efter att upprätthålla samma standard och prestanda både nu och i framtiden.
Och vi vet att vi måste fortsätta att bevisa för våra kunder att vi förtjänar deras förtroende – varje dag.
Vi har över 30 000 specialiserade ingenjörer, och varenda en av dem utbildas och certifieras regelbundet för att hålla sig uppdaterade med den senaste tekniken, lagstiftningen och koderna.
Experter från kompletterande discipliner stöttar i sin tur ingenjörerna med sina egna viktiga bidrag för att säkerställa kvalitet, kundfokus och ständiga förbättringar inom FoU, utbildning, IT, marknadsföring, testning och mycket mer.
Vi strävar efter att alltid vara en professionell partner för våra kunder genom att ge dem mervärde och höja kvaliteten på infrastrukturen i urbana miljöer.
Vi har revolutionerat hiss- och rulltrappebranschen genom att utveckla smarta, integrerade och innovativa mobilitetslösningar.
De integrerade byggnads- och hisskontrollsystemen PORT TEchnology och myPORT är världsledande när det gäller att tillhandahålla högpresterande mobilitet med hög säkerhet i komplexa samtida byggnader.
Och Schindler Ahead har etablerat oss som ledande inom utvecklingen där hissar och rulltrappor läggs till i sakernas internet (IoT).
Smarta lösningar kommer från smarta människor som har smarta idéer och uppmuntras till att utveckla dem. Vi kommer alltid att uppmuntra smarta lösningar.
Idag drivs våra framgångar av vårt engagemang för traditionella kärnvärden som kundservice, kvalitet och säkerhet, kombinerat med våra viktigaste styrkor i form av kreativitet och innovation för att producera intelligenta lösningar som svar på kunders behov. Våra värderingar beskriver hur Schindler, som företag, och våra medarbetare beter oss och är de principer på vilka våra affärsrelationer baseras.
Över 70 000 Schindleranställda arbetar dygnet runt för att serva en och en halv miljard människor som dagligen använder våra hissar och rulltrappor. Säkerheten för varje enskild kund och medarbetare kommer alltid först.
Som serviceföretag förlitar vi oss på god kundorientering som grund för utformning och leverans av alla produkter och tjänster samt kontinuerlig optimering av våra interna processer.
Vårt åtagande för att uppfattas som en värdefull partner för våra kunder kan endast uppnås med hjälp av kompetenta, engagerade och skickliga medarbetare. Vi utvecklar våra medarbetare för att de ska kunna förstå våra kunders behov och skräddarsy de mest effektiva lösningarna utifrån våra innovativa produkter och vår serviceportfölj.Vi gör det möjligt för våra medarbetare på alla nivåer i organisationen att utveckla ledarskaps- och beslutsfattarfärdigheter för att forma företagets framgångsrika framtid. Schindler odlar en kultur där passion, ambitioner och samarbete utgör den viktigaste resursen för dess anställda.
Alla våra medarbetare, oavsett position, funktion och placering, följer Schindlers uppförandekod. Vi främjar öppna och tillitsbaserade relationer mellan våra medarbetare liksom med våra kunder.
Vi vill exemplifiera Schweizisk kvalitet, inte bara i produktutförande utan också när det kommer till leverans, underhåll och modernisering. Vårt hundraåriga arv och tradition av att leverera värde baseras helt på vår förmåga att leverera pålitliga lösningar.
Vår långsiktiga strategi fokuserar på att generera hållbart värde för alla företagets intressenter. Målet är att växa snabbare än den globala marknaden för hissar och rulltrappor, och att bygga vidare på en stark innovationskultur för att förbättra vårt rörelseresultat. För att stödja genomförandet av dessa mål implementerar Schindler operativa åtgärder för att öka kundnöjdheten och effektiviteten i verksamheten, samt strategiska initiativ för att främja innovation och förbättra kvaliteten.
Vi har varit en pionjär inom vertikal transport sedan vårt företag grundades 1874. Med utgångspunkt i denna starka kultur och en historia av innovation fortsätter vi att driva utvecklingen av nya system och teknologier som syftar till att förutse världens behov av framtida mobilitet och förbättra livskvaliteten i städer.
Under åren har vi framgångsrikt lanserat många innovationer på marknaden, inklusive system för målanropsstyrning och världens första patent för hissar utan maskinrum. Andra exempel som gjort avtryck innefattar utvecklingen av exklusiva drivmedia för korgupphängning och 'InTruss' modernisering, som gör det möjligt att uppgradera befintliga hissar med betydligt mindre påverkan på byggnadens struktur.
Med tillkomsten av artificiell intelligens har vi också etablerat oss som ett ledande företag inom utvecklingen av Internet of Elevators and Escalators (IoEE). "Schindler Ahead" tillhandahåller en unik, molnbaserad digital verktygslåda som kopplar samman maskin, användare, tekniker och en anropscentral som är tillgänglig dygnet runt i ett slutet ekosystem. Genom att investera i Digital Twin-teknik lägger Schindler grunden till en framtid där vi kan utnyttja den artificiella intelligensens fulla potential genom hela värdekedjan. Startupföretaget BuildingMinds utvecklar lösningar för att optimera förvaltningen av fastighetsportföljer.
Som ett av de ledande digitala företagen i branschen kommer Schindler fortsätta att investera i smarta nätverk av produkter och digitala processer.