Schindler Ahead RemoteMonitoring är vår digitala lösning som ger kunder och servicepersonal tydliga insikter i statusen för din mobilitetsutrustning. Aktuell och korrekt information är grunden för smartare beslut och förebyggande av incidenter.
Inbyggda sensorer i utrustningen samlar in, analyserar och överför kontinuerligt värdefull information. Filtrerade realtidsdata gör det möjligt att upptäcka fel och agera proaktivt snarare än reaktivt. Det skapar också ett ekosystem där alla nyckelintressenter alltid har en komplett överblick som visar verkliga förhållanden.
En lång rad faktorer kan störa din utrustnings prestanda. Det kan handla om allt från lokala miljöförhållanden till en komponent som nått sin maximala livslängd. Med Schindler Ahead RemoteMonitoring blir identifieringen av avvikelser snabbare och mer precis. Tillförlitlig diagnostik är en avgörande faktor som gör det lättare att förbereda sig för att hantera eventuella problem innan ett haveri inträffar.
Systematisk automatisering säkerställer att alla inkommande varningar om din utrustning omedelbart utvärderas och skickas ut till våra servicetekniker. Det blir lättare att fatta välgrundade beslut för att planera servicescheman, fördela resurser och undvika onödiga inspektioner. Byggnadens besökare och hyresgäster kan också enkelt informeras om servicescheman och tidsplanering för serviceåtgärder.
Schindler Ahead RemoteMonitoring tillhandahåller tjänster genom den allra senaste övervakningstekniken. I vårt senaste produktsortiment är både hårdvaran och mjukvaran som behövs redan inbyggda. För äldre utrustning finns lämpliga uppgraderingsalternativ tillgängliga. Den här tjänsten är också fullt kompatibel med produkter från andra tillverkare.
Kontinuerlig fjärrdiagnostik och tjänster med trådlös datauppkoppling.
Efter att ett problem detekterats, eller efter en dubbelkontroll och auktorisering från dig, kan serviceprocesserna startas automatiskt.
Tester av utrustningen på distans, inklusive statusrapporter. Tydlig överblick hjälper till att bevara livslängden för din utrustning.
Informationsuppdateringar antingen via e-post eller push-notiser, eller via Ahead ActionBoard-plattformen.
Ta emot värdefull information via ActionBoard, som t.ex. vår serviceteknikers förväntade ankomsttid.